Din behörighet till sjukresewebben
Du ska ange följande uppgifter:
Utbildningsdatum
Din arbetsplats HSA-id eller kombikakod om arbetsplatsen ännu inte gått över till HSA-id
Kontaktuppgifter
Mejla in kursintyget – gäller endast dig som inte loggat med eTjänstekort på Lärtorget
Klicka på den blå logga in knappen högst upp till höger på denna sida för att anmäla dina uppgifter
Tänk på att du ska ange din arbetsplats HSA-id när du anmäler dina uppgifter. Ditt personliga HSA-id ska du inte ange här.
Du som inte loggat in på Lärtorget
Tänk på att du som inte är inloggad på Lärtorget när du gör utbildningen behöver fylla i och spara kursintyget i slutet av utbildningen direkt, du kommer inte att kunna komma åt det senare. Du ska sedan mejla intyget till utbildningsjukresor@sl.se
Du ska inte skicka in eventuella intyg eller diplom som du har fått av din arbetsgivare. De intygen är inte giltiga för att få behörighet till sjukresewebben.
Vi meddelar dig via mejl när din behörighet är aktiverad, vanligtvis inom 7 arbetsdagar efter anmälan.
Behöver jag gå utbildningen igen?
Om du tidigare har haft behörighet i sjukresewebben, men inte varit aktiv i systemet på över ett år behöver du antingen göra kunskapstestet eller gå utbildningen igen. Detta för att säkerställa att du som har behörighet till sjukresewebben är uppdaterad i regelverket och har kunskap i den hantering som gäller.
Kunskapstest
För dig som inte har varit aktiv i sjukresewebben på över ett år men gick utbildningen för mindre än fem år sedan.
Utbildning på nytt
För dig som inte har varit aktiv i sjukresewebben på över ett år och gick utbildningen för mer än fem år sedan.
Klicka på Hantera sjukresor-grundutbildning i menyn till vänster för att läsa mer om hur du går tillväga för att genomför utbildningen och få behörighet till sjukresewebben.